کد خبر 512060
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

ثبات سرمربی در فوتبال ایران ظاهرا نتیجه برعکس می دهد.

به گزارش مشرق، اتفاقاتی که در لیگ ایران رخ می دهد معمولا در هیچ جای دنیا نمی توان مشابهش را دید.

معمولا ثبات مربی یکی از دلایل موفقیت تیم هاست. چهار تیم سپاهان، تراکتورسازی، نفت تهران و فولاد خوزستان تیم هایی بودند که در پایان فصل قبل با قرار گرفتن در رده های اول، دوم، سوم و پنجم تیم های بسیار خوب و باکیفیتی نشان دادند. این تیم ها همان سرمربی موفق فصل قبل شان را حفظ کردند. از طرفی تیمی مثل فولاد تمریناتش را زود و اصولی شروع کرد.

با توجه به قواعد فوتبال انتظار می رفت این چهار تیم در این فصل مدعیان درجه یکی باشند، اما هم اکنون این چهار تیم در رده های هشتم، هفتم، دهم و چهاردهم لیگ قرار دارند. شرایط هر چهار تیم در نیم فصل اول بحرانی بود. در این میان دو تیم سپاهان و تراکتورسازی سرمربی شان را عوض کردند، فولاد هم از خدایش بود بتواند دراگان اسکوچیچ را اخراج کند.

در بین پنج تیم برتر فصل قبل تنها ذوب آهن تیم چهارم فصل گذشتهدر نیم فصل عاقبت به خیر شد و در رده سوم قرار گرفت. این تیم هم مثل سپاهان، تراکتورسازی، نفت و فولاد سرمربی موفق فصل قبل خود را حفظ کرد اما برخلاف این مربع ناکام نتیجه گرفت.

کجای کار اشتباه بوده که چهار تیم موفق فصل قبل با وجود داشتن ثبات روی نیمکت این فصل با افت روبرو شدند؟ به نظر می رسد یکی از عوامل تغییر بازیکنان تیم ها بوده است. فولاد و تراکتورسازی ترکیب فصل قبل خود را از دست دادند. نفت هم تغییراتی داشت.

شاید بهتر است برای موفقیت در فوتبال ایران به هیچ اصولی پایبند نبود.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس